Na Hel po rybkę (3)

d a n e w y j a z d u 120.59 km 0.00 km teren 08:00 h Pr.śr.:15.07 km/h Pr.max:46.00 km/h Temperatura:13.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Unibike Zethos
Wtorek, 6 maja 2014 | dodano: 13.05.2014

Tego dnia przejechałem obok kilku wiekowych, wspaniałych, budowli m. in. zamku w Malborku, kolegiaty w Nowym Stawie z ok. 1400r, kościoła w Marynowach, również z ok 1400r.
***
Dotarłem do wybrzeża. To co mnie zaskoczyło to mała ilość turystów jak również duża ilość szyldów i płacht na budynkach z opisem "Na sprzedaż". O tej porze roku już powinien zacząć się najazd pierwszych urlopowiczów ale ciężko było to dostrzec.
Chciałem przejechać całą Mierzeję Wiślaną aż do granicy z Rosją. W miejscowości Piaski skończyła się droga asfaltowa, zaś dalej położone były betonowe płyty z otworami, więc zrezygnowałem z tego planu. Dojechałem do miejsca gdzie się kończył asfalt i zawróciłem. Nie spodziewałem się, że za Krynicą Morską są tak spore przewyższenia.Sądziłem, że raczej będzie płaskawo, podobnie jak na Helu.
Tego dnia rozpoczęły się kłopoty, których skutki odczuwać będę do końca wyprawy i przez które musiałem skrócić wyjazd. Pokonując  Mierzeję Wiślaną nabawiłem się kontuzji kolana. Na początku ból był mało intensywny ale z każdym przejechanym kilometrem narastał. Pewną ulgę sprawiało wypięcie buta z SPD i pedałowanie piętą ale tylko na krótki moment. Przejechałem już około 50kkm ale kontuzji o takiej intensywności bólu nabawiłem się pierwszy raz. Od tego momentu średnia prędkość będzie spadać każdego dnia...
***
Nocowałem w ośrodku w miejscowości Januszowo. Zdejmując sakwy z roweru przechodzący pan skomentowało to w następujący sposób: Patrz! To jest prawdziwy turysta. Nie to co inni samochodami lub autokarem.