Na Hel po rybkę (2)

d a n e w y j a z d u 153.00 km 0.00 km teren 09:18 h Pr.śr.:16.45 km/h Pr.max:39.00 km/h Temperatura:8.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Unibike Zethos
Poniedziałek, 5 maja 2014 | dodano: 13.05.2014

Drugi dzień wyprawy był znacznie lepszy pod względem przejechanych kilometrów. Nadal było zimno jak na maj ale wiatr troszeczkę zelżał. Na początku podróż przebiegała zgodnie z planem i nie trzeba było zmieniać wytyczonej trasy.
***
Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie Lubawa. W mieście tym jest bardzo dużo dobrej jakości dróg rowerowych o nawierzchni asfaltowej. Ponadto tworzą one sensownie splecioną całość umożliwiając wygodne przemieszczanie się po mieście. Włodarze innych miast powinni być tu zwożeni aby uczyć się jak prawidłowo wytyczać, projektować oraz budować drogi rowerowe. Duże brawa dla Lubawy!
Między Lubawą a Iławą zatrzymałem się w lesie aby coś zjeść. W pewnym momencie dobiegł do moich uszu głośny ryk. Nie widziałem zwierza ale miałem wrażenie, że on wyczuwa mnie bardzo dobrze. Ponieważ nie zaprzestawał swojego ryczenia wycofałem się w kierunku szosy i tam dokończyłem posiłek. :)
Za Iławą okazało się, że droga na Susz, którą planowałem jechać, jest zamknięta z powodu remontu. Postanowiłem, że lokalnymi drogami przejadę przez Siemiany, a następnie powrócę na zaplanowaną trasę. Przejechałem przez tereny Parku Krajobrazowego Pojezierza Iławskiego i muszę przyznać, że tamtejsze rejony mogą być bardzo atrakcyjne do spędzania wolnego czasu. Ostatnie 10km mojego objazdu, przed miejscowością Stary Dzierzgoń, solidnie mną wytrzęsło. Nawierzchnia drogi składała się tam z bruku a na rower z sakwami to niezbyt dobre rozwiązanie.
***
Specjalnie pod kątem używania endomondo oraz wojaży rowerowych kupiłem telefon Samsung Solid B2710. Byłem ciekawy ile wytrzyma oryginalna bateria, wobec czego nie podłączałem powerbanku. Bateria wyczerpała się po 10 godzinach ciągłej pracy, kilka kilometrów przed Malborkiem.
W hotelu w którym nocowałem, prowadzono remont. Pani w recepcji zaproponowała abym rower trzymał u siebie w pokoju co bardzo mi odpowiadało.